Nech tečie lymfa

Lymfatický systém

je pre telo niečo ako kanalizácia pre mesto. Vďaka týmto systémom sú telesné škodlivé látky, ktoré tvoria vnútorné, ale i ty, ktoré do tela vnikajú zvonku.

Lymfatický systém tvorí lymfa cievy, v ktorých koluje bezfarebná tekutina volaná lymfa. Váš lymfatický systém nemá vlastnú pumpu, ktorá zaisťuje prúdenie lymfy, môžeme jej pomôcť my, a to pohybom.
Keď chceme rozprúdiť lymfatický systém, stačí nám k tomu len pár jednoduchých cvikou. V priebehu takévého cvičenia sa zameriavame predovšetkým na časti tela, v ktorých je najviac lymfatických uzlín. Sú to:

  • krk
  • podpazušie
  • lakťová jamka
  • triesla
  • podkolenná jamka

Nasledujúce cviky všetky tieto miesta správne stimulujú a lymfa môže prúdiť.

Pochodom, vchod
Najprirodzenejším a zároveň najlepším pohybom na podporu prúdenia lymfy je chôdza. Ako pri chôdzi hýbeme rukami, stimulujeme lymfu v podpazuší. Zdvíhanie nôh zase stimuluje podkolennú jamku i triesla.

Pri chôdzi by sme mali mať voľné ruky. Takže žiadne nákupné tašky, keď sa snažíme rozprúdiť lymfu. Ideálne sa vydržte prechádzať 25 minút.

Ruky a nohy
Ak nemáme toľko priestoru k prechádzke, môžeme si zacvičiť napríklad v kancelárii alebo doma v obývačke. Postavte sa rovno, mierne rozkročíme nohy a ruky spustíme voľne pozdĺž tela. Potom začneme natiahnutými pažami mávať dopredu a dozadu. Po chvíľke pridáme aj zdvíhanie nôh ako pri chôdzi, ale stále zostávame stáť na mieste.

Uvoľnené ruky
Ďalšie cvik opäť robíme na mieste. Postavíme sa rovno, tentoraz ale necháme obe nohy pri sebe. Ruky voľne zvesíme pozdĺž tela. Potom sa začneme v páse otáčať doprava a doľava. Otáčame i hlavu. Hýbeme len hornou časťou tela, dolná časť tela zostáva zatiaľ v pokoji. Ruky necháme uvoľnené, budú sa pohupovať okolo tela podľa toho, ako sa budeme otáčať. Potom pridáme aj mierne pokrčenie v kolenách pri každej otočke do strany.

Hlavnú úlohu zadok
K nasledujúcemu cviku sa nám bude hodiť podložka, na ktorú si ľahneme. Nohy Pokrčíme a ruky položíme pozdĺž tela. S výdychom začneme zdvíhať panvu hore. Keď dôjdeme až hore, zatneme sedacie svaly a s nádychom zase spustíme zadok na podložku.

Loptička
Pre posledný cvik opäť využijeme podložku a bude sa hodiť aj loptička. Ľahneme si na chrbát. Nohy zdvihneme do vzduchu, kolená vystrite a špičky sa snažíme tlačiť smerom k sebe. Potom zdvihneme aj hornú polovicu tela a pod kolenami si podávame loptičku z jednej ruky do druhej.

Vďaka minime námahy môžeme dosiahnuť zdravého lymfatického systému a posilniť našu imunitu.

https://itesco.cz/hello/clanek/at-lymfa-tece-cviky-na-rozproudeni-lymfatickeho-systemu/10088/